Einde komt inzicht! - Reisverslag uit Palawan, Filipijnen van Arno Vissers - WaarBenJij.nu Einde komt inzicht! - Reisverslag uit Palawan, Filipijnen van Arno Vissers - WaarBenJij.nu

Einde komt inzicht!

Door: Arno Vissers

Blijf op de hoogte en volg Arno

12 Juli 2014 | Filipijnen, Palawan

Maandag 23 juni
Vandaag begon dan officieel onze vakantie. Dat betekende dat we het Ruben, het ziekenhuis en al het personeel moesten gaan verlaten.
De avond van te voren hadden we alle tassen en koffers al zover mogelijk ingepakt zodat we in de ochtend wat rustiger aan konden doen. Na heel wat wegen van de koffers om onder het maximale gewicht te zitten kon ik hem eindelijk dichtmaken. Om 9:00 uur zijn we naar het vliegveld gebracht door Helen en Doods. Ook Ruben zou op het vliegveld ons uitzwaaien. Eenmaal aangekomen op het vliegveld in Davao hebben we nog even gezellig gekletst en werden er natuurlijk ook foto's gemaakt met Ruben als de mooie herinneringen. Na heel wat gezwaai hebben we 2 uur nog moeten wachten op het vliegveld voordat we naar het mooie Palawan gingen vliegen.
Om 13:30 uur kwamen we aan op Puerto primcessa. Hier hebben we Roos, Senna en Jolein gedag gezegd omdat hun in andere hotels zaten als ons. We hebben vervolgens een busje gepakt naar El nido dat 6 uur lang rijden was. Ik heb me ogen uitgekeken, wat een mooie stranden! In de avond kwamen we aan in ons hotel. We zijn even naar het dorpje gegaan om lekker wat te gaan eten. 's Avonds zijn we op tijd gaan slapen omdat we morgen vroeg op de boot gingen om alle witte stranden van Palawan te bezichtigen.

Palawan ,El nido. 24 juni t/m 26 juni.
De eerste dag zijn we vroeg in de ochtend op een bootje gaan varen. Dit was een tour van een hele dag. Het was super mooi weer en we zijn bij 6 super, mooie witte stranden geweest, waar we heerlijk konden relaxen. Ook de snorkelsetjes waren aanwezig op de boot zodat je kon gaan snorkelen. Het was een super mooie dag en we hebben genoten van het uitzicht en het warme weer. Om 16:00 uur waren we weer terug op het hotel. Even lekker gedoucht om daarna gezellig te gaan eten in het dorpje aan het strand. Na het eten zijn we even wat rondgelopen om te kijken wat we morgen zouden gaan doen. Uiteindelijk is het duiken geworden en zijn we de volgende ochtend gaan duiken in de zee. Super mooi hier niet te beschrijven gewoon! We zijn denk ik 3 kwartier tot 1 uur onder water geweest. Om 14:00 uur waren we alweer terug van het duiken en hebben we nog met zijn 4e scooters gehuurd. Even lekker touren over het eiland. Ook dit was super leuk en we hebben volop genoten. Nadat we klaar waren met scooter rijden zat de dag er al weer bijna op en zijn we nog ergens gaan eten.

Palawan, Puerto primcessa. 26 juni t/m 28 juni
We zouden in de ochtend de bus nemen naar Puerto primcessa, maar omdat Martijn zich niet lekker voelde hebben we de reis wat verlaat naar de avond. Nadat we met de bus 's nachts aan waren gekomen zijn de we volgende ochtend naar de underground river geweest. Toen we aankwamen bij de underground river moesten we overstappen op een ander bootje waarmee we de grotten ingingen. Ze zeggen dat de underground river een van de 7 wereldwonderen zijn dus we waren heel benieuwd. Het was zoals verwacht super mooi om te zien.
We hadden een gids bij die het leuk kon vertellen. Het bootje had een koplamp waarmee je moest schijnen omdat het zo donker was daarbinnen. Vele steenrotsen hadden een betekenis en ook vlogen er miljoenen vleermuizen in de grot.
Na 3 kwartier was de route voorbij en zijn we weer naar de man gelopen die ons zou terugbrengen naar het eiland, maar omdat het zo hard regende en stormde ineens moesten we even wachten omdat het anders te gevaarlijk zou zijn. Na een half uurtje gewacht te hebben zijn we dan maar toch gaan varen. We werden zeik nat en de grote golven van het water kwamen in onze boot, wat een tocht! Na weer 2 uur terug gereden te hebben zijn we lekker gaan douche in ons hotel om daarna lekker ergens te gaan eten. De volgende dag moesten we om 10:00 uur weer op het vliegveld staan omdat we om 12:05 uur naar Boracay gingen vliegen. Dit is het zogeheten beroemde party eiland van de Filipijnen.
We wisten van te voren dat we maar 10 kilo bagage mee mochten nemen omdat we in een klein vliegtuigje zouden stappen. Dus ik had zoveel mogelijk in mijn handbagage gedaan en had in deze hitte 2 lange broeken met mijn zomerjas aangedaan. Alles om te voorkomen dat ik heel veel moet bij betalen haha!

Boracay eiland, 28 juni t/m 3 juli.
Na een vlucht van 1,5 uur en nog een vlucht van 1 uur kwamen we aan op een eiland dat naast Boracay ligt. Hier zijn we met een bootje naar het kleine eiland van 5 km lang en 1 km breed gevaren. Deze dagen waren voor ons echt een zon, zee, strand en feest vakantie.
Lekker even bijkomen en genieten van dit prachtige eiland.
Zondag avond hebben we in een kroeg met allemaal andere Nederlanders de wedstrijd Nederland tegen Mexico gekeken. Wat een spanning met een beetje geluk, maar we zijn door en dat telt. Maandag avond hebben we meegedaan aan de pubcrawl kroegentocht. Dit was heel gezellig en we hebben veel nieuwe mensen leren kennen. Woensdag overdag zijn we op de banaan en op de flying fish geweest. Vooral de flying fish was super om te doen en de tijd vloog voorbij. Donderdag moesten we alweer vroeg opstaan om naar het vliegveld van Manilla te vliegen, want we vertrokken die dag naar Thailand voor 12 dagen. Op het vliegveld hebben we afscheid genomen van Jolein en Senna, die alweer naar Nederland gingen en hebben we Roos met ons meegenomen!;)

Inmiddels zit Thailand er voor ons ook al weer bijna op. We vertrekken a.s. dinsdag weer richting Nederland. Stiekem kijk ik er toch wel naar uit om weer naar huis te gaan, maar eerst ga ik nog een paar dagen genieten in Thailand.

Bedankt iedereen voor het lezen van mijn verhalen en van de vele leuke reacties. Ik vond het super leuk om dit allemaal mee te mogen maken en ik zal de vele herinneringen bij mij houden.

Tot in Nederland!!

Gaaf hoor allemaal!!

• 13 Juli 2014 - 13:59

Marian Linders:

Hoi Arno ja aan alles komt een eind maar het was een mooi tijd, en je hebt heel veel gezien en meegemaakt. Geniet er nog van en we zullen elkaar wel weer in Reek zien. Gr.