Mijn eerste week in de Filipijnen. - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Arno Vissers - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in de Filipijnen. - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Arno Vissers - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in de Filipijnen.

Door: Arno Vissers

Blijf op de hoogte en volg Arno

28 April 2014 | Filipijnen, Calinan

Om 6:55 in de ochtend zijn we geland op Davao AirPort in Davao. Op het vliegveld hebben we Helen en Doods de chauffeur ontmoet. Na een paar mooie foto's te hebben gemaakt stapte we in het busje op weg naar Calinan waar wij de komende tijd stage gaan lopen. Voordat we daar naar toe gingen brachten ze ons eerst naar de Mac Donalds, die natuurlijk ook hier niet ontbreekt. We werden van top tot teen aangekeken door de bevolking daar, dit omdat wij blank zijn. Rond 9:30 kwamen we aan op plaats van bestemming. Het ziekenhuis was klein vergeleken met Nederland, maar het leek me wel een gezellig ziekenhuis. Het had in totaal 60 bedden. Het ziekenhuis heeft veel openingen en er lopen veel katten en honden in het ziekenhuis. Nadat we het ziekenhuis hadden bekeken en iedereen hadden ontmoet gingen we naar ons huisje waar we de komende tijd verblijven. We deelden met zijn alle een gezamenlijke kamer. Gelukkig had de kamer wel airco want het was anders denk ik niet uit te houden. Naast het kamertje hadden we ook gezamenlijk een kleine badkamer. Nadat we alles ingedeeld hadden kregen we de tijd tot 13:00 om even bij te komen van de lange reis. Rond eind van de middag zijn we met Helen en chauffeur Doods naar een supermarkt in Calinan gereden om spullen en eten te kopen. We hebben ook wat spullen gekocht voor het huisje om het wat op te knappen. Toen we in de supermarkt rondliepen begon opeens al het personeel van de supermarkt te dansen. Dit doen ze blijkbaar 3x per dag op vaste tijden. Eenmaal uit de supermarkt was het al snel donker. 'S avonds hebben we spaghetti en rijst gegeten. De volgende ochtend werden we al om 04:00 wakker omdat we de airco vergeten aan te zetten. In deze morgen hebben we Jec Jec ontmoet. We hebben het met haar gehad over hoe en wat over onze stage. In de middag zijn we naar Villa Cristina geweest. Dit was een heel luxe buitenbad waar we het rijk alleen hadden omdat er niemand anders was. We zijn vandaag ook voor het eerst met de tricycle geweest. Dit was een motor-fiets met een bak achterop om mensen in te vervoeren. De rit met dit ding koste 7 peco wat omgerekend 12 eurocent was. Van vrijdag tot zondag zijn we een weekendje weg geweest naar het eiland Samal. Het eiland was echt geweldig kei veel palmbomen en een lekker stand. Het resort lag direct aan zee. We zijn die middag ook meteen naar het strand gegaan en hebben 's avonds voor de eerste keer friet gegeten. 'S avonds zijn we aan het strand wat gaan drinken. Ze drinken hier voornamelijk sterke dranken met name rum. Dus wij ook maar aan de rum gegaan maar dan wel met cola gemixt wat de Filipijnse mensen apart vonden. Wat wij apart vonden is dat de rum goedkoper was dan de cola. De rum was in euro's €2,50 en de cola iets duurder. De volgende dag zijn we bij de watervallen geweest waar je lekker kon zwemmen. Iedereen keek ons aan en iedereen wou met ons op de foto, dit was zo grappig:p. Die avond zijn we naar de foamparty (schuimparty) op het strand, ook hier stonden we volop in de belangstelling. De volgende ochtend hebben we uitgeslapen tot 10 uur en zijn we die middag nog naar een vleermuizengrot geweest waar 2,8 miljoen vleermuizen zaten. Rond half 5 zijn we weer terug gebracht door doods naar ons eigen huisje. Dit was zeker een mooi weekend en zeker voor herhaling vatbaar. Vandaag hebben we een oriëntatie gehad. Vooraf gingen we naar een vogelpark. Ik ben hier ook op de foto geweest met een slang van ong 5 meter. We zijn daarna bij verschillende instellingen geweest om kennis te maken om er later stage te mogen lopen. We zijn bij de volgende instellingen geweest: het weeshuis, een kliniek voor misbruikte meisjes, de ambulances, een tehuis voor straatjongeren. Alle instellingen waren erg leuk en interessant. Ik ben heel benieuwd hoe deze stages verlopen. Morgen gaan we verder met instellingen bekijken zoals: de healtcare, de ouderenzorg en de verstandelijke gehandicapten.

Groetjes vanuit de Filipijnen!

Arno

• 28 April 2014 - 15:50

Elles Van Den Broek:

Wat leuk allemaal Arno!! Ik ga je volgen! Veel plezier nog!! Groentjes, Elles van den Broek

• 28 April 2014 - 16:36

Marian Linders:

Fijn dat jullie er zijn en een heel verhaal,ik ga er nog eens goed voor zitten dan lees ik het nog een keer .gr

• 28 April 2014 - 16:47

Anny:

Leuk verhaal schat ben benieuwd naar de foto' gr. Mama

• 28 April 2014 - 22:08

Miny Hesen:

Miny Hesen

Wat fijn dat jullie een paar dagen mochten ontspannen en de omgeving verkennen maar dat was nodig na zo'n lange reis Het is heel indrukwekkend wat je allemaal schrijft en beleefd en zo heel anders als hier in ons kikkerlandje Maak er samen iets moois van Gr Miny hesen

• 07 Mei 2014 - 19:43

Jeanne Hoefs:

Prachtig verhaal Arno! Ik wens je n hele mooie,leerzame staige toe! Groetjes,Jeanne